Sonntag, 10. Februar 2008

Universum

Täna käisin bande poolakatega Universum - Science Center'is - n.ö. edutainment center.
Kosmos, Inimene ja Maa olid püsiväljapanekud. Maa oli kõige ulatuslikum ja minu arvates ka kõige põnevam. Muuseum ei olnudki nii muuseumi moodi. Lastel oli lõbu laialt. Eksponaatide juures olid enamasti sildid stiilis:
tee seda, kuula seda, vaata seda, liiguta seda, proovi seda. Mis juhtub?
ja selle all seletus, miks miski asi juhtub. Eksponaatide vahel olid tsitaadid kuulsustelt.
Seda oli nii palju. Kõik oli andekalt välja mõeldud ja esitatud. Oleks vaid jälgida jõudnud ja meelde jätta suutnud.

Eriväljapanek oli Schokoladium. Sai näha, kuidas šokolaadi tehakse, algus ettappe ise ka proovida. Lõpp tulemust maitsta. Maitsemeele täpsust hinnata. Selle juurde veel igaühe isiklikku šokolaadiga seostuva miljöö tabamist oleks juba liiga palju nõutud. Kiluvõileib.

Lõpuks turnisime veel õues kividel, purskaevude ja koskede vahel. Mõned käisid ka vaatetornis. Lapsed on palju osavamad, kiiremad, targemad ja julgemad kui täiskasvanud.

Seltskond oli tore. Vaatamata sellele, et olin ainuke muulane, püüti rääkida ingliskeeles. Mu enese keeleoskus on halvenenud.

Üks dialoog*:
- Do you speak Estonian?
- Originally - yes. I am Estonian you see.
- Can you tell something in Estonian?
- Yes. Ask me.
- Well. Say that your name is V. , you are from Estonia and you like chocolate.**
- (???Keenjus) **Olen V., tulen Eestist, mulle meeldib šokolaad.
- Where's the word "chocolate"?
- No problem - šokolaad (vanade eestlaste sõnavarast).
- Sounds Finish.
- Yes.
Tunnistan, et nurjan teiste eesti keele õppimise ponnistusi.

Koju jõudes olin päris läbikene.

Kevad on: päikese tõus ja -loojang on täis valju linnulaulu.

*- Räägid sa eesti keelt?
- Originaalis - jah. Vaata, ma olen eestlane.
- Saad sa midagi eesti keeles ütleda?
- Jah. Küsi.

- Kus on sõna "šokolaad"?
Kõlab nagu soome keel.
- Jah.

Keine Kommentare: