Samstag, 15. Dezember 2007

Te huur*

"But you'd pay it by the hour"**

Ühe loengukursuse raames käisime kohustuslikus korras Groningenis.

Hommikul magasin ma loomulikult sisse. Olin sunntud bussi peale jälle jooksma, peaaegu oleks naabri koos koertega endale sappa saanud.

Tunnikese ootasime ka Leeris. Selle jooksul jõudsime vaid läbi Weinachtsmarket'i*** joosta. Ostsin endale sealt kõhutäiteks kotleti mida sakslased nimetavad frikadelliks, ja selle ainsama kuuldavale toodud sõna põhjal nimetati mind taas kord sakslaseks.

Rongijuht hõikas nii et ooteplatvorm kajas "Drugtrain to Groningen"**** No igal juhul ebatüüpiliselt Euroopa maadele toimus meil rongis tõesti passikontroll. Minu kui eriti kahtlustäratava isiku passi loeti üht- ja teisipidi lausa 15 minutit, miks seejuures itsitati - ma ei tea.

Tehti tunnine tuur läbi linna. Lühidalt kuulsime linna ajaloost, kuidas hollandlased tähtsaima torni suurest rõõmust põlema pistsid. Ajaloolise väärtusega hoonetest võis leida supermarketeid. Kuulsime sellest kuidas hollandlased kohe mitte üldse sakslasi ei salli. Interneti lehekülgedel palju kiidetud keeleoskust kohtas harva.

Norimise peale kuulsime ka, et poollegaalselt on võimalik kohvikutest saada "kohvikõrvast". Tänavatel on see aga ikka trahvi tagav. Jalutasime läbi iga Hollanid linna juurde kuuluva punaste-laternate tänava.

Lõunapaus kulges õnnetult. Paanikašokolaadi olin paraku juba naabrikoerte käest pääsedes nahka pistnud. Friikartuleid ei tahtnud. Ja lihtsalt suurepärasel kalaturul nähtud krevette taignas keelduti mulle, selleks ajaks, kui mul kõht ikka päris tühjaks läks, hilise tunni tõttu müümast. No ime ka et neil narkots osaliselt legaalne...

Natuke kooserdasime veel õppejõu sabas ja teglesime kooliga. Et ma hommikul välja olin tormanud siis oli pisut külm. Linn iseenesest oli Saksa linnadest sootuks erinev.

Kahjuks liiga lühikese aja veetsime ka meresõidu ja tubaka muuseumis. Muuseum iseenesest oli juba paras põnev labürint, nii et mingi hetk tekkis lausa paanika, kuidas õigeks ajaks jälle välja saada. Eksponaatidest sai mööda joostud, millegi kohta info lugemiseks aega eriti ei jäänud. Peale selle olid muuseumis müügil imeilusad mereteemalised postkaardid, aga ma olin oma raha õppejõule laenanud (pahasti!).

Koju jõudsin paraku hilja õhtul, täis tuubitud trammiga - inimesi on haaranud juba jõuluhullus. Paraku sattusin koos Anjaga sõitma, kes oli endale pähe võtnud, et ta on ainsa tööpäevaga suutnud ületöötada. Kannatasin ära - isegi kui arglikult laulma hakkas.

* välja üürida
** Aga sa maksaks iga tunni eest.
*** jõululaat
**** Narkorong Groningeni! (hääldus Hroningen)

2 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Pity I understand just a few of these words.
From Groningen,

Anonym hat gesagt…

Pity indeed - you had the worst of it.