Samstag, 10. November 2007

Umlandexkursion*

Annab mulle pool ainepunkti ehk jälle koolist.
<- Woss Dünen**. Ei vastas ei ole meri!

Hommikul oli vaja selleks varakult ärgata, sest kell kaheksa oli linnast juba väljasõit. Nii ma siis paningi endale parketi*** ja kohvi hinge alla ja hiilisin varapimeduses välja.

Ja nii uskumatu kui see ka ei ole, jõudsin isegi natuke liiga vara linna. Pidin siis rõskuses natuke passima. Selle aja sees sai selgeks, et oleks pidanud end rohkem riidesse toppima, aga no mis enam ikka. Tagantjärgi tark olles võib öelda, et midagi hullu ei juhtunud.

Suur oli mu rõõm kui ma viimaks suurt punast bussi kirjaga "Klassen exkursion" ette sõitmas nägin. Suurem oli mu üllatus, kui selle roolist meie õppejõud isiklikult välja hüppas. Tehke järgi, härrad õppejõud - kategooria D juhiload. Sõidu ajal kasutas õppejõud avatud mikrofoni võimalusi ja selleks ajaks oli meil õnneks teine bussijuht.

Sõit kulges vaikselt ja viperusteta. Vahepeal tegime peatusi, kus pidi bussist välja saju kätte ronima, vaatama vasakule ja paremale jne. Eks see tekitas pisut virinat. Halb ilm käib ju välitööde juurde. Loodusteaduslikust vaatepunktist oli tegelikult tore.

Võrreldes minu esimese aasta väljasõitudega. Kaevamist ja kohustuslikku mudas müttamist oli vähem. Tehke järgi, härrad Saksa õppejõud. Liikumistempo oli väiksem. Kui korraldataks üliõpilasgruppidega õppejõudude võiduajamised, jääksid vist saksa professorid alla. Lisaks sellele: puuduvaid tudengeid ei nimetata loomlikuks kaoks.

Nii võiski aegajalt kuskilt grupi seest kuulda vigases keeles kraaksatusi nagu:"Schneller!Schneller!" või "Wir werden doch nicht hier stehen bleiben?"**** mõttega, et ma näen ju veel bussi.

Lõunapausiks ostsid sakslased endile saiakesi ja rulli keeratud pitsat. Ma olin väljasõidu režiimil. Minu kiidulaulu paanikašokolaadi teemadel ei suutnud nad eriti vist mõista.

Käisime lisaks loodusele ka ühes arheoloogia muuseumis ja ühes looduspargis.
Muuseum oli pisike. Leiud nagu väljakaevamiste leiud ikka. Ehted ja kondid ja tekstiil ja pronks ja münt ja kirstud ja hauad ja tsivilisatsioon jne. Kondid olid minu lemmikud. Hiljem õppejõud rääkis, mida me kõigest sellest järeldada võime.
Looduspargis oli kogu värk pisut organiseerimata. Vahiti kalu, aga hariv osa läks vist pisut kõrvust mööda. Kiitus meie looduskaitse spetsialistidele (laisik ja jupijumal jutt käib ka teist!, aga ma olen ka priviligeeritud seisus). Minu lemmik atraktsioonid olid väljas undav tuul ja eelmise õhtu üleujutuse jälg tammi ees.
Ekskursiooni lõpetasime Bremenhaveni sadamas. Nägime konteinereid ja import autosid nii kaugele, kui silm ulatus ja manööverdavat rongi (nii umbes 20 min.) ja remondis olevat Акадємик Фёдоров'i ja kui ma õigesti aru sain, siis saksa laevastiku suurimat laeva ja suurt puidust kätt ja vanu hooneid uue funktsiooniga jne.

* Ekskursioon maa kandis.
** Wossi luited või rebase luited.
*** tegelikult vist Baquette või midagi sellist. (Murueide parandustega) Selline pikk sai. Ei, ei toida.
**** Kiiremini! Kiiremini! või Me ei jää ometi siia seisma?

1 Kommentar:

Murueit hat gesagt…

Ee... ma julgeks tagasihoidlikult suu lahti teha ja mainida, et tegemist pole siiski 'parketiga' :D :D :P, vaid baquette'i ehk siis tõesti pika valge krõbeda saiaga, algselt pärit (vist) Prantsusmaalt. (jäta r-täht vahelt ära ja saad õige nimetuse)
:)))