Freitag, 12. Oktober 2007

Kop, kop...

Selleks, et pangakontot avada on vaja sissekirjutus teha. Pusisin selle kallal oma tund aega, sest ametnikud vadistasid saksa keeles ja nende võime plankette ingliskeelde tõlkida oli nullilähedane. Tehtud see siiski sai. Paraku lõppes plankettide täitmise käigus katse R.-ga Vaikimine-kodukohast.

Läksingi siis õnnelikult pangakontorisse, kus teenindus ka teab kui tore ei olnud, kuid olin juba ette hoiatatud. Minu passi peagi lõppev kehtivusaeg muutis neid natuke murelikuks. Lohutasin, et pole midagi ma jään siia ainult kuueks kuuks.

Ma mõtlesin, et naeran ennast laua alla, kui kuulsin peale veerand tunnist passimist, et kui alla aasta siin oled, siis pangakontot ei avata. Küsisin ametnikult, et kas ta teeb nalja, see punastas piinlikusest. Huvitav, kas sellepärast et mina olen rumal välismaalane või nende endi pärast?
Teatasin, et mul ei ole raha, aga mul on seda väga vaja! Selle peale läksid neil silmad suureks - mis tähendab ei ole raha?

Kuigi seis pole kiita, on endiselt jube naljakas.

2 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

oo, ma mäletan enda sissekirjutamist... aga minu meelest toimus see siiski PÄRAST pangakonto avamist. Ja see, et ma ainult kolmeks kuuks sinna jääma pidin, polnud mingi takistus. Ja pangatöötajad olid sõbralikud. Võib-olla ka sellepärast, et ma peatusin endise DDR-i alal...
Ja muide, saksa bankomatidel (vähemalt neil millega mina kokku puutusin) on ebameeldiv omadus kaart alla neelata, kui sa seda KOHE pärast kasutamist välja ei tõmba... nii et väljastatud raha ülelugemisest soovitan loobuda ;)

merka hat gesagt…

Sissekirjutust oli enne pangakaardi saamist vaja, aga mitte keegi seda ei tahtnud kui ma kunagi lõpuks panka pääsesin. Liigne ausus ja jutukus pole kunagi kasuks tulnud. Üldjuhul ei leia ma, et see nende asi oleks kauaks sa seda pangakaarti vajad ja kaua kasutad. Vabas riigis vabal inimesel peaks olema võimalik oma konto sulgeda täpselt siis kui ise selleks soovi avaldab. Suhtle mõne tuttava sakslasega, igasugu asjaajamisel aitavad nad sind meelsasti.