Montag, 24. August 2009

Tervitus rongijuhtidele

Tegelikult oli eile halb päev rattaga liiklemiseks.
Jõudsin õigeaegselt rongijaama - ostin näksimist, logelesin niisama ja lugesin infotahvleid.

- Kust rongid väljuvad pole kirjas - ah, küllap on ronge vähe.
- Tapal peatub rong 11 minutit - oi, see on küll hea.

Seisin isegi õigel perroonil ja upitasin oma ratta peale - seekord siis täitsa ise. Järsku kuulsin pahaendelist - khatšš. Tõmbasin jala sisse ja - klikk. Samm üles poole ja ratas... ratas?
Mu vaene reisikaaslane on tagumist velge pidi ukse vahel! Sina tahavaatepeeglite ja suunatuledeta raudkosu! Ei liigu, üldse ei liigu! 11 minutit?!!
Tuleb kontrolör. Tähelepanu võitmiseks teretan ja olen valmis piletit ostma.
Teretab vastu, piletit ei paku. Vaatab mind ootavalt, et ma vabandaks, et ratast eest ei tõsta. Lõpuks vabandab minu eest, et saab pleki pükstelt maha küll, pole viga.
Mis mõttes pole viga? Mul on velg ukse vahel!
Järgmises peatuses saan ratta sisse.

Kontrolör meenutab, et õigus kül te olite vahekäigus ja teil on pilet.
Ja, aus jobu nagu ma olen: "Ei, ei ole." Edasi oma muredest.

- Mul jäi ratas ukse vahele. Kas Te Tartus peatute normaalse perioodi. Ma ei tahaks näha, et see teisipidi juhtub. Või palun öelge juhile, et peatustes pisut vaataks... või nii?
- Ukse vahele?
- Jah.
- Miks Te midagi ei öelnud!
- (Oot', kuidas mina nüüd süüdi järsku olen?! Sportlikust huvist:) Mida Te teha oleks saanud?
- Ma oleks teid aidata saanud!
- Kas rong saab siis sõidu ajal uksi avada?
- No mina, blondiin, muidugi ei märganud ka.
- (Hei-hei, ma olen küll räpane, aga endiselt naissoost. Ma olen ka seda vabandust kasutanud. Ei mõju. Ja teha poleks midagi saanud, eksole? Ja Sa ei tea, kas rongi uksed lahti käivad.) Öelge lihtsalt palun edasi.
- (Hakab piletit müüma) Kust Te siis peale tulite?
- (Vahin silmad punnis? Tegelikult ka küsid? Ise olete hooletud.)
- Eelmises peatuses?
- (Oot', kas ma lähema viie minuti sees mitte ei rääkinud, kuidas ma rongi uste vahel olin? Pobisen süüdlaslikus segaduses) Jah.
- Või Tapal?
- Ja-jah. (Sisse-sisse sain ma eelmises peatuses).
- X-kr.
- Kas kiirrong on siis sedavõrd kallim?
- Teil veab, et rataski tasuta on.
- Aa. Selge.

Ratas on õnneks veeremisvõimeline.
Jalakäiate sillal kargavad poisid tõukeratastega teele, nii et olen sunnitud röögatama, sest ausõna kannatust pole.
Pildil peaks olema kuju Texasest

3 Kommentare:

tb hat gesagt…

sellepärast tulebki ikka alati enne horoskoobist järgi vaadata, kas on üldse rongiga sõitmiseks soodne päev :)

VU hat gesagt…

pühapäeval tähed puhkavad - ajakirjanduses astronoomilised hinnangud puuduvad

Anonym hat gesagt…

Meie raudteede seisukord on selline, et rongid kiirust lisada niikuinii ei saa. Et kiirrongi nime välja teenida, peavad nad uksi poole kiiremini kinni plaksama ja sellega tavalistest rongidest edukamad olema. Lihtne! Kuidas see teadmine võiks sind järgmisel kohtumisel kiirrongiga aidata, ei oskagi nii järsku öelda...